JAK ZACZĄĆ SIĘ ODCHUDZAĆ

Dieta wymaga wielkich rewolucji w naszym życiu. Około 70% osób, które rozpoczynają przygodę z dietą, zrzuca zbędne kilogramy w ciągu kilku miesięcy, ale 90% z nich ponownie przybiera na wadze po kilku miesiącach. Czasami szybciej. Oprócz zrzuconych kilogramów przybywa Nam również dodatkowo kilka kilo więcej. Rezultat jest odwrotny od zamierzonego. Taki efekt nazywamy efektem jojo i jest on niestety znany większości osób, które próbowały się odchudzać.

Jak uniknąć efektu jojo i zacząć odchudzanie tak, aby skutki i rezultaty były długotrwałe?

Pierwszym krokiem jest zmiana nawyków żywieniowych. Niestety nie ma diety ,,cud” i każda osoba, która przystępuje do odchudzania, musi być tego świadoma. Nieodłącznym elementem takich diet jest efekt jojo: , a tego chcemy uniknąć. Dlatego też prezentuję tu ogólne porady, a nie konkretną dietę.
Aby skutecznie się odchudzać najlepiej zacząć od stopniowego uregulowania posiłków, ograniczenia słodyczy, spożywania większej ilości warzyw i owoców (w proporcjach 5:3). Mięsa i ryby w jednym posiłku dziennie mogą być zastąpione serem lub jajkami. Należy jeść regularnie 3 posiłki dziennie + podwieczorek.

Zdrowe śniadania są podstawowym posiłkiem w ciągu dnia. Jeżeli organizm nie dostanie odpowiedniej ilości energii, będzie ją czerpał ze swoich zapasów – z mięśni.
Kolejnym krokiem jest picie wody co najmniej 1,5-2 l dziennie. Wpływa ona na oczyszczanie organizmu z toksyn oraz wpływa na skuteczność spożytego błonnika.
Do tego możemy dołączyć pozytywne myślenie na temat odchudzania. Dieta, to sposób odżywiania, sposób życia i funkcjonowania. Ma na celu poprawę zdrowia, samopoczucia. Myślenie o niej w ten sposób ułatwi przejście tego procesu świadomie i bez stresu. Ustalenie realnego celu do osiągnięcia jest bardzo ważne. Należy podzielić cały proces na poszczególne etapy, co sprawi, że nasza motywacja będzie większa. Pamiętajmy jednak o rozsądku. Nie można tracić więcej niż 1 kg tygodniowo.

Ostatnia rzecz, o której warto wspomnieć, niezwykle ważna, to aktywność fizyczna. Ćwiczenia powinny być wykonywane ok. 2-3 razy w tygodniu po ok. 30 minut. Pozytywnie wspomagają one odchudzanie, wpływają na uregulowanie metabolizmu, poprawiają kondycję, wygląd i samopoczucie. Podczas wykonywania wysiłku fizycznego dochodzi do uwalniania endorfin. Zdecydowanie polecam 🙂
Podsumowując, odchudzanie jest bardzo skomplikowanym procesem, ale tylko w początkowym okresie. Należy dążyć do celu małymi kroczkami i planować kolejne ruchy z doborem odpowiedniego planu dla siebie a osiągnie się bez problemu sukces.
Dlatego nie warto tracić swojego czasu na diety ,,cud”, bo efekt jest chwilowy, a my chcemy osiągnąć równowagę oraz dążyć do dobrych nawyków żywieniowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *